BTW Adviseur

in Sint-denijs-westrem

;

Wat ga je doen?

Als BTW Adviseur ben jij het aanspreekpunt voor klanten als het gaat om alles wat met BTW te maken heeft. Je adviseert enerzijds onze klanten over complexe fiscale vraagstukken vanuit BTW-perspectief en zorgt ervoor dat ze voldoen aan alle wettelijke verplichtingen. Anderzijds ben je ook voor onze collega’s een aanspreekpunt om hen doorheen alle BTW vragen te loodsen. Je houd ook nauwlettend wijzigingen in wet- en regelgeving in de gaten en je vertaalt deze naar praktische oplossingen en proactieve adviezen voor onze klanten.

Je bent onze eerste voltijdse BTW adviseur dus je krijgt de kans om deze rol mee vorm te geven.

 

Jouw taken:

  • Je adviseert ondernemingen rechtstreeks over grotere btw-gerelateerde projecten, zoals het aanvragen van rulings, btw-audit, analyse en optimalisatie van btw-structuur, enz. Dit zowel in Belgische als internationale context;

  • Je werkt in tandem met onze collega’s van accountancy voor het beantwoorden van allerhande kleinere btw-vragen (o.m. vragen inzake btw-aangiftes, compliance vraagstukken, btw-controles, enz.);

  • Je werkt nauw samen met jouw collega’s van het multidisciplinair adviesteam (legal, tax, corporate finance, maar ook digitalisering, HR…) en houdt ervan zo een brug te slaan naar andere vakdomeinen.

  • Zo sta je onder meer in voor het voeren van (fiscale) due diligences, specifiek wat betreft de BTW-aspecten, binnen het bredere M&A-team;

  • Je neemt deel aan de (digitale) meetings van onze experten met het oog op kennisdeling en het innemen van kwalitatieve standpunten. Je volgt dan ook actief de veranderingen in nationale en internationale BTW wetgeving op om je eigen expertise bij te schaven, onze collega’s in te lichten van de belangrijkste wijzigingen en proactieve adviestopics naar onze klanten toe te identificeren.

  • Je geeft interne opleidingen inzake BTW-gerelateerde topics en schrijft BTW-artikels voor zowel interne als externe communicatie;

Wie ben jij?

  • Je bezit een masterdiploma in Economie of Rechten met een aanvullende specialisatie inzake fiscaliteit of gelijkwaardige kennis door ervaring met bijzondere focus op BTW.

  • Minstens 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie

  • Je werkt graag zelfstandig en wil je verder ontwikkelen als expert

  • Je slaagt erin de BTW complexiteit op een begrijpelijke manier te communiceren naar cliënten en houdt van een pragmatische aanpak.

  • Je bent efficiënt en werkt nauwgezet, ook onder tijdsdruk.

  • Je zoekt inhoudelijk interessant werk, je houdt van uitdagingen en innovatie en je kan goed analytisch denken.

  • Je bent leergierig en bereid om vakkennis op te bouwen en up-to-date te houden.

  • Je Nederlands is uitstekend

Wat bieden wij jou?

Wat bieden wij jou?

We houden van een gezellige familiale werkomgeving. Er wordt samen geluncht en je staat er nooit alleen voor. Je mag rekenen op de hulp van alle collega’s, dossierbeheerders & experten, die over onze kantoren verspreid zitten.

Je collega’s leren kennen vinden we belangrijk. Vandaar dat we ruimte voorzien voor leuke momenten: frietjes na de btw, een drink met de collega’s op kantoor, onze jaarlijkse familiedag, personeelsupdates, teambuilding…

 

Andere zaken waar je op mag rekenen:

  • Contract van onbepaalde duur

  • Wagen met tankkaart

  • Laptop met alle benodigdheden

  • 32 dagen vakantie

  • Hospitalisatieverzekering waar ook je gezin bij kan aansluiten

  • Groepsverzekering

 

Wie zijn wij?

d&p telt 8 kantoren, waar meer dan 130 vakspecialisten werkzaam zijn. We hopen je in kantoor Gent te mogen verwelkomen. Daar zal je verwelkomd worden door een ambitieuze en hechte groep. Vanuit al onze kantoren in West- en Oost-Vlaanderen leveren onze experts boekhoudkundig, fiscaal, juridisch, HR, digitaliserings- en strategisch advies. Zo worden onze klanten ontzorgd en kunnen ze zich 100% focussen op hun onderneming.

Bekijk zeker onze website www.denp.be.

Download bijlage(s)

Privacy beleid

Met inachtneming van de verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (algemene verordening gegevensbescherming), geef ik toestemming mijn persoonsgegevens te verwerken in het kader van de werving- en selectieprocedure. Ik geef geen toestemming om mijn persoonsgegevens langer te bewaren dan voor de verwezenlijking van de doeleinden waarvoor zij werden verkregen nodig is, of verder te bewerken. Ik verklaar dat de verstrekte informatie nauwkeurig is, en zo nodig is bijgewerkt naar de laatste stand van zaken. Bijgevoegde bestanden bevatten naar mijn weten geen computervirussen of malware. Ik geef geen toestemming om mijn persoonsgegevens te verwerken met het oog op direct marketing.

Wil je meer weten over het privacybeleid van Jobtoolz Klik hier

Interview annuleren

Weet u zeker dat u dit interview wil annuleren?

Interview herplannen

Ben je zeker dat je dit interview wil herplannen?